Geslaagd! Ja, met een ‘D’

Geslaagd? Ja, ik ben niet gezakt! Vanmiddag heb ik een fijn goed eindgesprek gevoerd op school. En ja, nu mag ook ik zeggen dat ik geslaagd ben. Dit was mij nooit gelukt zonder de steun van de mensen om mij heen! Hier ben ik hen dan ook eeuwig dankbaar voor.

“Het lijkt net of ik heel iets heb bereikt. Humm, zo voelt dit ook voor mij!”

Soms wil je iets, maar lukt het niet. Dan lukt het niet, omdat er iets aan de hand is met jezelf, maar het kan ook zijn dat hetgeen wat het zo lastig maakt niets met jezelf te maken heeft. Of eigenlijk, dat het is iets is waar je niet makkelijk invloed op uit kunt oefenen.

Tja, zo gaat het vaak met mij en mijn lichaam. De dagelijkse strijd die ik met mijn lichaam (gezondheid) voer, is energie slurpend. Ondanks dit probeer ik er vaak toch het beste van te maken, positief te blijven en zoveel mogelijk te blijven lachen. Lachen is gezond, je gaat het leven op een andere manier beleven en dus ook meer genieten!

“Beleef, Lach & Geniet!”

Natuurlijk zit ik soms in een flinke dip. Huil ik een hele dag zonder reden en wil ik alleen maar watermeloen en chips eten, omdat dit mij een goed gevoel geeft.

Ik zie je denken: ‘je bent een vrouw. Vrouwen bloeden eens per maand!’.

Ja, in mijn ogen heeft dit niets met de cyclus te maken, maar misschien wel met het zijn van een vrouw. Die hormonen dansen ook maar door het lijf en het humeur schommelt. Oeps, ik dwaal af…

Voordat dit stukje tekst helemaal nergens meer over gaat, ga ik hier maar eens een eind aan brouwen. Want, ja, stiekem wilde ik alleen even vertellen dat ik dus klaar ben met school, dat ik maandag begin met een tof baantje en dat ik trots ben op mijzelf!

De opleiding is dan wel op een niveau lager afgerond, maar ik heb het wel mooi even gedaan!

“Terugvallen en opstaan, treuren, lachen, nooit stoppen, wel doorgaan.”

Just enjoy!

Plaats een reactie